Over de auteur Suzanne Wardenaar
Tijdens mijn studie Pedagogiek heb ik ervaring opgedaan in het onderwijs en ben ik afgestudeerd op grootstedelijke problematiek. Vervolgens ben ik gaan werken in de hulpverlening. Na veel geleerd te hebben van het werken met zowel kinderen als volwassenen, ben ik aan de slag gegaan als beleidsmedewerker in de kinderopvang. Uiteindelijk ben ik mij meer gaan richten op de thema’s welzijn en duurzaamheid. Hierdoor volgden al snel het ene project na het andere. Begin 2010 ben ik daarom gestart als ZZP-er onder de naam Bloeiend. Ik ontwikkel en organiseer activiteiten en projecten op het gebied van pedagogiek, educatie en welzijn. De werkzaamheden van Bloeiend zijn verbonden met een groene draad. De projecten leveren altijd een bijdrage aan de samenleving of aan duurzaamheid.
Tijdens het begeleiden van brede school-activiteiten bij NME centrum de Papaver (onderdeel van de gemeente Delft) ontstond het idee om zelf een project te ontwikkelen genaamd ‘In het Sprookjesbos’. Ik heb de sprookjesbos-activiteiten een aantal jaar aangeboden via de brede school. In die tijd heb ik uitgeverij SWP benaderd wat geleid heeft tot het uitbrengen van een pedagogisch handboek voor Pedagogisch Medewerkers, docenten, ouders, activiteiten- en spelbegeleiders.
‘In het sprookjesbos’ kon ik al mijn creativiteit kwijt en ik heb er dan ook met veel plezier aan gewerkt.